GENERAL

Cum ma inregistrez si cum imi creez cont?

Cum sa te inregistrezi singur

Dupa ce primesti Codul de Activare, vei fi directionat catre Register an account, pe site-ul Cambridge LMS. Pentru asta, urmeaza pasii urmatori:

  1. Acceseaza http://www.cambridgelms.org/main/p/
  2. Click pe butonul Register
    exam_reg
  3. Completeaza formularul cu informatiile tale
    • Scrie emailul, nume, prenume. Este important sa te asiguri ca adresa de email este corecta. Daca iti uiti parola, LMS iti va trimite un email la aceasta adresa pentru a te putea loga si reseta parola.
    • Alege username-ul si parola contului
    • Pentru a imbunatati securitatea LMS, in timpul inregistrarii vei vedea un slider. Foloseste cursorul pentru a muta butonul albastru de la dreapta la stanga.
  4. Click Register. Dupa care vei fi logat in LMS unde poti active un produs sau sa te alaturi unei clase sau unei scoli.

Cum utilizez instrumentele dedicatei clasei in LMS?

Exista o serie de instrumente in LMS destinate profesorilor si elevilor care obisnuiesc sa lucreze on-line.

Click pe link-ul urmator pentru a vedea cum poti gasi si utiliza aceste instrumente: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-oYKB0D9-E3AhcZOLloAsIWc4ycsyUu5

Care sunt termenii specifici utilizati in LMS?

User: o persoana care are cont pe LMS, ca profesor sau ca student. Acelasi user poate fi profesor pentru o clasa si student in alta clasa.

Student: user-ul caruia i s-a dat permisiunea de a fi student intr-o clasa. El poate accesa continut, instrumente si sa-si vizualizeze propriile rezultate si note.

Teacher: user-ul caruia i s-a dat permisiune de instructor pentru o clasa. El poate vizualiza instrumentele si rezultatele obtinute de student.

Client Administrator: acest user poate adauga profesori si studenti intr-o clasa

Class: in Cambridge LMS o clasa are continut si instrumente cum ar fi bloguri si forumuri. Prin adaugarea unui student intr-o clasa, profesorul poate viziualiza progresul acestuia cu ajutorul materialelor de curs.

Prin adaugarea unui profesor intr-o clasa, ii da acestui posibilitatea de a accesa notele studentilor din acea clasa.

Group: grupul permite administratorului sa organizeze clasele astfel incat sa poata fi usor identificabile.

Recomandam organizarea claselor in semestre sau trimestre.

Teacher Admin: acest user poate sa isi creeze si sa isi managerieze propria clasa, dar nu poate sa intervina in activitatea celorlalti profesori.

Care sunt sistemele tehnice necesare pentru LMS?

Conexiunea la internet si reteaua

  • Viteza minima la internet: 3Mbps download and 512 Kbps upload/user
  • Firewall: trebuie sa permita livrarea continutului de la adrese de IP multiple.

Sisteme de operare si browser

Produsul este optimizat pentru usrmatoarele sisteme, browsere si device-uri:

  • Windows 7, Windows 8, Windows 8.1, Windows 10
    • Browsere: Internet Explorer 11, cea mai recenta versiune Chrome, cea mai recenta versiune Firefox
  • Mac OSX 10.8, 10.9 and 10.10
    • Browsere: Safari 6.0, Safari 7.0 and 8.0, cea mai recenta versiune Chrome

Cerinte hardware:

  1. Minimum screen resolution: 1024 x 768px
  2. Microphone for voice recording activities *
  3. Video camera for video recording activities *

* se aplica doar pentru anumite produse

Tablete compatibile:

  • iPad 4, optimised for iOS 7 and iOS 8 with Safari
  • Samsung Galaxy Tab 2 10.1, optimizat for Android 4.2.2 with most recent version of Chrome

 Unde gasesc codurile de activare?

Codurile de activare se gasesc fie pe un card atasat la Student’s Book sau printate pe interiorul copertei de la Student’s Book.

Cum modific timpul pentru o anumita zona?

  1. Click pe My Account
  2. Click Edit tab
  3. Scroll pana la sfarsitul paginii si apoi selecteaza zona de timp din meniul din partea dreapta.

Raporturilele vor fi afisate conform zonei de timp selectate, dar sarcinile din CLMS sunt coordonate pe baza serverului de timp si acest lucru nu poate fi modificat.

STUDENT

Cum stiu ca am activat produsul?

Dupa ce activezi produsul, vei avea acces la clasa de pe homepage.

exam_learning

 Cum accesez o clasa dupa ce m-am alaturat ei?

  1. Logheaza-te pe Cambridge LMS
  2. Selecteaza Class Home de langa numele clasei pe care vrei sa o accesezi.

Cum imi schimb profilul de utilizator?

My Account iti permite sa vizualizezi si sa editezi profilul personal (inclusive adresa de email si parola), accesand My Account:

  1. Click in partea coltul din dreapta sus a ecranului
  2. Selecteaza My Account
  3. Editeaza-ti profilul. Selecteaza butonul Edit pentru a modifica:
    • Adresa de email cu care te-ai inregistrat pe Cambridge LMS
    • Parola de acces la Cambridge LMS
    • Poza de profil (dimensiuni: max 80×80 px, max 50 KB)
    • Default Time Zone
  4. Apasa Save pentru a salva modificarile
  5. Selecteaza Personal Information pentru a adauga informatii profilului tau:
    • Nume, prenume, nume afisat
    • Varsta si data nasterii
    • Titulatura
    • Institutie/Organizatie
    • Adresa postala
    • Numar de telefon
    • Mobil
  6. Apasa Save pentru a salva modificarile facute profilului personal

Ce este Content si cum il folosesc?

Content este locul unde gasesti lectii interactive on-line, evaluari si material de studio. Progresul si performanta vor fi monitorizat pe masura ce inaintezi in Content.

Poti accesa continutul clasei in diferite moduri:

  1. Pe pagina de Home, selectează Content de langa clasa ta
  2. De pe pagina de Home a clasei tale, selecteaza My Activities.
  3. De oriunde de pe pagina clasei, selecteaza butonul Content din partea de sus a paginii
  4. Pe pagina de content, selecteaza activitatea pe care vrei sa o desfasori

Care este diferenta dintre Check si Submit?

Check iti ofera feedback si iti permite sa-ti vizualizezi raspunsurile corecte si gresite. Apoi iti poti corecta greselile. Nu iti inregistreaza scorul obtinut.

Cand ai terminat o activitate si vrei sa treci la urmatoarea apasa Submit pentru a-ti inregistra rezultatele.

Raspunsurile gresite vor fi din nou afisate. Pentru a corecta și alte raspunsuri, selecteaza Start again.

Daca raspunzi la toate task-urile correct si apesi Check answers, raspunsurile tale vor fi automat inregistrate.

Care sunt instrumentele disponibile pentru clasa mea?

  1. Forums
  2. Message board
  3. Blog
  4. Calendar
  5. Announcements
  6. Wiki
  7. Writing Tool

Nota: fiecare curs este diferit, de aceea clasa ta poate folosi o parte sau toate dintre instrumentele de mai sus.

Cum utilizez Forum-ul?

Forum-ul este locul unde profesorii si studentii pot pune intrebari si oferi raspunsuri. Orice membru al clasei poate citi si scrie un comment.

Citire si scriere in Forum

  1. Intra in clasa ta
  2. Selecteaza Forum din Class Tools
  3. Selecteaza “Expand to show topics” din Forum, pentru a vizualiza topic-urile deschise in Forum
  4. Selecteaza “>” de langa topicul care te intereseaza. Astfel vei putea vedea toate discutiile din topical respective
  5. Selecteaza segmentul de discutie care te intereseaza si acesta se va deschide intr-o pagina noua
  6. Selecteaza Reply pentru a oferi un raspuns la intrebarea din topical respective
  7. Ai posibilitatea de a atasa fisiere de max. 10 MB
  8. Ai posibilitatea de a atasa o inregistrare audio (cu exceptia iPad-urilor)
  9. Selecteaza Add. Pentru a anula postarea, fara a o salva, selecteaza Cancel
  10. Ai posibilitatea de a sterge o postare cu ajutorul butonului Delete, care se afla langa postarea ta.

Crearea unui nou subiect de discutie

  1. Intra in clasa ta
  2. Selecteaza Forum din Class Tools
  3. Selecteaza “Expand to show topics” din Forum, pentru a vizualiza topic-ul unde vrei sa creezi un nou subiect
  4. Selecteaza Add thread in topical care te intereseaza. Se va deschide o noua pagina unde poti sa scrii intrebarea si sa pornesti o noua discutie
  5. Pune un titlu si scrie o intrebare in campul Message
  6. Ai posibilitatea de a atasa fisiere de max. 10 MB
  7. Ai posibilitatea de a atasa o inregistrare audio (cu exceptia iPad-urilor)
  8. Selecteaza Add & exit. Pentru a anula postarea fara a o sava, selecteaza Cancel.
  9. Ai posibilitatea de a edita sau sterge postarea dupa ce ai adaugat-o. Selecteaza Edit sau Delete,
  10. de langa subiectul deschis de catre tine.

Studentii pot crea subiecte noi doar in forum-urile si topic-urile existente

Cum utilizez Message board?

Instrumentul Message board poate fi utilizat pentru conversatii in timp real dintre profesorii si studentii care sunt logati intr-o clasa in acel moment. Trainerii pot crea un message board „Online Office Hours” pentru intrebari si raspunsuri. Grupuri de colaborare din diferite locatii pot utiliza message board pentru a avea conversatii.

Cum postez in message board

  1. Acceseaza clasa ta
  2. Selecteaza Message board din Class Tools sau din Dashboard-ul clasei
  3. Tasteaza un mesaj
  4. Selecteaza Send

Cum utilizez Blog-ul?

Blogul este un jurnal on-line unde se pot posta articole, ordonate dupa date, pe care le pot impartasi cu ceilalti.

Acest instrument iti permite crearea unui jurnal de invatare la care pot avea acces toti colegii sau doar profesorul. Totodata, iti da sansa monitorizarii evolutiei pe care o ai.

Cum citesti un blog

  1. Acceseaza clasa ta
  2. Selecteaza Blog din Class Tools sau din Dashboard
  3. Selecteaza titlul blogului pe care vrei s ail citesti. Blogurile sunt afisate cu ultima postare
  4. Daca sunt comentarii la respective postare, sunt afisate sub postare

Adaugarea unui comentariu la o postare de pe blog

  1. Selecteaza Add Comment
  2. Langa Title, scrie subiectul mesajului tau
  3. Langa Comment, scrie mesajul in casuta respective. Poti utiliza meniul din partea de sus pentru a formata textul.
  4. Selecteaza Add

Adaugarea unei postari noi pe blog

  1. Selecteaza New post
  2. Langa Title, scrie subiectul/titlul postarii
  3. Langa Description, scrie postarea. Poti utiliza meniul din partea de sus pentru a edita textul postarii
  4. Selecteaza Add sau Save Draft
  5. Select Add or Save Draft

Daca alegi Save Draft, postarea nu va fi vizibila pentru ceilalti useri. Poti reveni pentru a edita sau posta articolul.

Cum editezi o postare salvata in draft

  1. Selecteaza My posts din bara de actiune
  2. Selecteaza Actions de langa postarea de pe blog pe care vrei sa o editezi
  3. Selecteaza Edit
  4. Editeaza Title sau Description
  5. Selecteaza Add

Cum utilizez calendarele?

Sunt doua instrumente dedicate calendarului.

My calendar afiseaza toate evenimentele tuturor claselor la care esti inregistrat

Class calendar afiseaza evenimentele clasei respective

Accesarea calendarelor

Class Calendars

  1. Logheaza-te la Cambridge LMS
  2. Acceseaza clasa care te intereseaza
  3. Selecteaza Calendar din Class Tools sau Dashboard

My calendar

  1. Logheaza-te la Cambridge LMS
  2. Selecteaza Calendar din bara neagra din partea de sus a paginii

Vizualizarea Calendarelor tale

Un calendar lunar ti se afiseaza automat, dar il poti modifica intr-un calendar zilnic sau saptamanal, dupa preferinta. Selecteaza Month, Week sau Day din partea stanga, sus a calendarului.

Daca sunt prea multe evenimente in calendar, le poti selecta doar pe cele dorite.

  1. Selecteaza Event list din partea dreapta, sus a calendarului
  2. Alege modul de vizualizare (lista, calendar zilnic, saptamanal sau lunar)
  3. Alege felul in care vrei sa vizualizezi evenimentele (cele din ziua/saptamana/luna/anul curent)

Cum folosesc Announcements?

Profesorul tau poate folosi acest instrument pentru a posta mesaje sau fisiere pentru student. Pentru a nu rata un anunt important, verifica aceasta sectiune zilnic.

Vizualizarea anunturilor

  1. Logheaza-te pe Cambrideg LMS
  2. Acceseaza clasa ta
  3. Selecteaza Announcements din Class Tools sau din Dashboard.

Pe cine contactez daca am o problema cu accesarea cursului?

Pentru inceput, contacteaza profesorul. Daca acesta nu este disponibil, contacteaza Administratorul de curs.

Daca nu obtii un raspuns nici de aici, trimite un email la lms.support@cambridge.org

Include cat mai multe detalii despre problema cu care te confrunti, impreuna cu:

  1. Adresa ta de email
  2. Codul de activare
  3. Username-ul
  4. Class code